Anton in V-by

ÄLSKLINGEN (lol att jag råka köpe ett iphone5 skal när jag har en 4a xP)

riktig feelgood låt


Igår:

Igår åkte jag och Jennifer till Vällingby för att se Anton framträda och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vi tog bilen dit och gick direkt in till gallerian K5. Vi var framme 10 över ett och det var knappt något folk där så vi tänkte att vi kanske var tidiga så vi gick och kolla lite i buttiker så länge. Vid 20 i 2 så gick vi tillbaka till scenen för att ta platser. Det var fortfarande inte mycket folk där vilket vi tyckte var väldigt konstigt och vi tyckte lite synd om Anton att knappt någon hade dykt upp. Anton skulle ju liksom komma vid 2. Efter en stund kom en tjej ut på scenen och berättar att rapparen STOR ska framträda. Jag och Jennifer tyckte det va lite weird eftersom vi trodde att det bara skulle va Anton som skulle framträda men vi tänkte att han kanske skulle komma efter. Vid 20 i 3 hade anton fortfarand inte kommit och jag ringer Frida för att kolla vad hon har för sig, hon berättar att hon är i vällingby och att det är massor av folk ute på torget. Jag och Jennifer springer dit och ser en sjuuukt lång kö som sträcker sig in i ett tält där Anton sitter och signerar. Vi har alltså missat hela skiten och suttit inne i gallerian i typ en timma. Jag blir så jäkla sur så jag bestämmer mig för att ställa mig i den där flera meters långa kön helt ensam när Jennifer måste gå iväg för att jobba. När jag äntligen kom fram var det så jävla värt det! Att få ögonkontakt med honom, prata med honom och fota.  HAN ÄR TILL OCH MED SNYGGARE I VERKLIGHETEN! (lägger upp bilder senare) Trodde fan inte det gick.. Jag vet jag är störd haha, men man kan inte jämföra mig med alla galna justin bieber fans iaf!
 
Efter allt detta åkte jag direkt hem till Ebba för ännu en firning men denna gång med hennes släkt. Det bjöds på grillat och en sjukt god cheesecake! Senare på kvällen drog tjejerna ut och jag hem för att sova. Det var nog första gången jag kände att det var jobbigt att vara den enda som inte var 18. Fylla år sent på lovet suger verkligen. Ångrar nästan lite att jag inte fixat falskleg.. Men nu är det inte långt kvar i alla fall! Och innan dess är det KOS! Är sjukt taggad.
                    
                    

Redan söndag

                          
Oooj vad denna helg gick snabbt! redan söndag.. Idag har jag verkligen inte gjort mycket (standard på söndagar). Åt min frulle ute på första gången på riktigt länge, fast det var tyvärr fortfarande lite för kyligt eftersom det blåste så jäkla mycket. SOMMAR NU TACK! orkar fan inte vänta längre, vädret är varken kallt eller varmt så man vet inte riktigt vad man ska ta på sig för att antingen slippa löka eller frysa. Just nu sitter jag iaf och letar jobb. Har typ snart kollat igenom hela arbetsförmedlingen haha. Jag är sååå desperat efter ett jobb! Kan inte leva på studiebidraget, 1050 det är ett skämt vad lite. Jag fick sommarjobb ifrån koumnen men så klart fick jag på EXAKT samma ställe som förra året. Vad är oddsen!? Det är på myrorna i ropsten och jag trivdes inte alls förra året så jag vet inte hur jag ska jag göra. Behöver ju pengar till kos... 

Myskväll

Tagga beach 13!


Friday

Idag blev det vällingby direkt efter skolan med Ebba & Frida. Jag köpte lite nödvändigt och vi fikade på waynes i typ 3 timmar haha.


Gårdagens shopping:


grönan levererar konserter

Grönalund har släppt ett antal bra spelningar må jag säga! Kommer spikat gå på linnros och nause! Det är ett måste att skaffa grönakortet i år.

Apr. 25, 2013

Idag var jag ledig från skolan så jag och min favorit åkte till stan. Det var (är?) 50% på hela sortimentet på BIKBOK. Sjuukt mycket folk! Kön sträckte sig över hela butiken och jag svettades ihjäl haha.. Men det var ändå värt det! Fick med mig en bikini & ett par shorts därifrån för endast 180:- efter det gick vi och köpte frapinos och satte oss i kungsan, man måste passa på när det är fint väder! Fellsan pierca sig också! Skitsnyggt vart det :D

Lägger upp bilder på shoppingen later!


Familjehäng

Dags för lite uppdatering kanske! Veckan har varit sjukt tråkig & bara bestått av skola och gym. I fredags åkte jag hem till Ebba för lite födelsedagsmingel och middag. De andra tjejerna drog ut efter men eftersom jag inte är 18 än så åkte jag till papi. Var ett bra tag sen jag var här och var kul att träffa lilla basti igen som blivit så låååång. I lördags fikade jag med la familia på söder sen gick vi runt och titta lite i butiker och senare mot kvällen åt vi på buffé på pong. Så sjukt god mat där, sushi & thai mina favoriter liksom. Riktig matkoma efter! Kvällen avslutades med film mys med Jack reacher. Igår degade jag mig igenom hela dagen och boom så va klockan 21 helt plötsligt och dagen var slut.
            
             
 

Ses 31 augusti axwell!

Yaaay, bokade biljetter till axwells spelning i augusti! Kommer bli så nice. Är 18 då så då är det baren som gäller! Har bokat med Jennifer & Elin sen kanske Bella och Felicia joinar. Nu har man nått mer att se fram emot, taggaaa!!


Helgen

 
Dålig uppdatering pga av mycket att göra. Fredagen tillbringades hemma hos frida med ebba. Vi myste rejält med snacks och lets dans. På dagen på lördagen firades ebba med presenter och tårta! Vi gav en fest outfit med ögonskugga,lösögonfranar,klännig,parfym och en clutch. Senare på kvällen drog jag och Jennifer på 18 års fest. Det var skoooj, och Viktoria som fyllde år hade fixat sååå mycket gott. Snittar, frukt, snacks, tapas och massor av andra små plock. Super gott! Jag och Jennifer satt och käka hela tiden haha.. Mot slutet bjöds det på tårta också! Hela söndagen gick åt att städa och plugga, hur tråkigt som helst.
sjukt dålig bild kvalite och jag var sjukt dålig på fota..
 

IT´S FRIDAY

Buuuu för vädret, det som hade börjat bli så fint och nu vänt till kyla regn och moln. Dock ska det tydligen bli sjukt varmt nästa vecka, typ 19+ har jag hört! Håller tummarna för det då. Idag har jag faktiskt släpat mig till gymmet efter skolan. Var där i onsdags också och det var första gången på typ 3 veckor. Hade ganska stor ångest över det så känns skönt att börja igen. Det dåliga med det gymmet jag går på är att typ ALLA går där. Träffar alltid på någon... Och sen ska ju såklart alla grabbar bara hänge inne i det rummet där alla fria vikter finns. Där sitter de och pumpar musklerna för fullt och när jag kliver in blir man utstirrad. Finns fan inte en enda tjej där inne. Jaja det är nära och bra med bra personal och många av mina vänner tränar där så kommer nog inte byta på ett tag :)
 
 

- & +

- personer som beter sig annourlunda med andra.
- jag är helt pank.
- vädret suger.
- att känna sig ensam.
- personer som bara är på dåligt humör.
- har sjukt mycket plugg.
- har tröttnat på mina spotify listor.
 
 
+ det är helg
+ ska på 18-års fest imorgon.
+ Anton kommer till vby.
+ har kommit igång med träningen igen.
+ axwell ska ha spelning i sthlm.
 
 
 

solna c

Efter skolan idag mötte vi (jag & fellan) upp födelsedagsbarnet ebba i solna centrum. Grattis igen babe! Vi fikade på espressohouse och pratade om allt som hänt på sistonde. Vi har alltid mycket att berätta och snacka om eftersom vi går olika skolor och ses sällan nu för tiden. Jag fick också reda på en awesome nyhet som fick mig på bra humör under fikan, nämligen att Anton Ewald ska komma och sjunga i vällingby! GAAAAH, asså jag orkar inte. Jag vet jag är geek men kan inte hjälpa att jag är besatt av honom haha.. Btw var jag och hämtade min BOY LONDON tröja igår så invigde den idag! :D Nuu blir det mysa ner sig i sängen och kolla på gangster squad som jag velat se hur länge som helst.
 
Birthdaykid!

polyvore

När jag har riktigt tråkigt hemma så sitter jag inne på en sida som heter polyvore och gör massa olika colage och outfits och typ önskar att jag ägde alla dessa sakerna , här är några av de:
 
 
                                              
Typ bara sommaroutfits hehe.

jobbig dag

Hej på er! Har haft min första skoldag idag på ett tag, det var så sjukt tråkigt att ha lektioner igen. Slutade halv fem idag men satt kvar ännu längre för att få lite extra hjälp inför ett prov. Sen när jag är på tuben hem märkar jag att jag tagit fel unnelbana och går och av och byter, tror ni inte att jag tar fel igen? Så jävla tpl. När jag äntligen är i spånga märker jag att jag lyckats tappa mitt bankomatkort på vägen... Kom inte hem förrän kvart i 6 och nu ligger jag heeelt död i sängen och vill bara dö. Okej så ointressant blogginlägg men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite!
 

Barnvakt

Just nu är jag barnvakt till mina små syskon. Mamma har fixat massa gott och hyrt film till oss. Imorgon blir det verkligen gymmet!! Har ätit onyttigt hela veckan..


Gårdagen

Var hemma hos Jessica igår och firade hennes födelsedag med en hemma fest! Det var faktsikt kul! Det får jag nog tacka alkoholen för haha.. Men som vanligt får man ju lite ångest dagen efter. Vi stannade inte så jätte länge. Skjuts hem är inget man tackar nej till! Idag mår man som man förtjänar. Blir barnvkat, pizza och film ikväll. Passar perfekt!

YAAY

Woho, nu har vi både Victoria´s secret och Starbucks i Sverige! Dock på arlanda...

Mys med mammsen


Beställt!

 

Café 60

Igår kväll drog jag Felicia och Frida till Café 60. Det var heelt fullproppat som vanligt och världens bastueffekt där inne men mysigt var det! Det finns överdrivet många godsaker där, man har alltid samma problem att välja. Efter ett litet tag träffade vi på Tim och hans grabbar. Vi snackade gammla minnen från nian och catcha upp lite. Kul att träffa på folk som man inte sett på ett tag!
liten kopp haha.

Godmorgon!

Kunde inte sova i natt, somnade vid 4 så det var skönt att sova ut lite idag! Just nu sitter jag framför teven och äter frulle. Ska bege mig mot stan lite senare med Frida och Felicia, vi är på jakt efter den perfekta presenten.


Promenix

Hej! har precis kommit hem från en lång prommenad med Ebba! Vi gick runt lite över allt och pratade om allt & ingenting och sen gick vi och köpte glass och svängde förbi hemma hos Felicia. Så jääääkla nice med bra väder, ÄNTLIGEN!

Summer outfit a la Iza ;